Książka przychodów i rozchodów

wpinany dokumentKsiążka przychodów i rozchodów jest podstawą do opracowania zobowiązania podatkowego. Do prowadzenia takiej dokumentacji zobligowani są niemal wszyscy przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na zasadach ogólnych lub w oparciu o podatek liniowy. W tej materii zakres naszych usług obejmuje prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych, zakupów i sprzedaży, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia. Oprócz tego sporządzamy także deklaracje podatkowe i VAT oraz rozliczamy podatek dochodowy. Bazujemy na informacjach pozyskanych od klienta – fakturach i rachunkach.

 

Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów?

Zapisy w książce przychodów i rozchodów nanosimy do 20 dnia każdego miesiąca. Uwzględniamy wówczas kolejność wygenerowanych przychodów oraz poniesionych wydatków. Poszczególne zdarzenia gospodarcze otrzymują swój indywidualny numer. Opisujemy wszystko, co istotne z punktu widzenia dokonanej transakcji. Każdy zapis wymaga zanotowania numeru dowodu księgowego, daty, danych kontrahenta oraz krótkiego opisu. Opracowywane przez nas księgi są spójne i logiczne, pozbawione wad technicznych.


Jeśli masz pytania, kliknij przycisk i napisz do nas za pomocą prostego formularza kontaktowego. Odpowiemy tego samego dnia.

Czytaj więcej